برگزاری جشن تیرگان و آیین گهنبار در کوشک ورجاوند

آدینه هفتم تیرماه 1392، زرتشتيان تهراني هم همچون زرتشتيان ديگر جاهاي ايران، جشن سپندینه تيرگان(آبریزان) را در کوشک ورجاوند جشن گرفتند. زرتشتیان تهران و کرج، از كوچك و بزرگ‏‏، با به جا آوردن آيين اين جشن كه همان آبريزان است،‌ جشن نياكان را به شادي نشستند. این جشن به یاد آرش کمانگیر و گذر از خشکسالی، سپاسداري از آفریده ارزشمند آب و درخواست سالی پرباران برگزار مي‌شود.
تيرگان همانند جشن­ های دیگر، جشني همگاني است كه با خود شادی به همراه دارد، شادی که در این زمانه کم پیدا می‌شود.
 جشن تيرگان امسال با شكوه­تر از هر سال ديگر و با باشندگي بي‌نظير همكيشان همراه بود، برگزاري آيين گهنبار چهره ميديوشهم­ گاه(جشن داد و دهش) نیز همچون سالیان گذشته به همت سازمان جوانان زرتشتی تهران و کمیسیون ديني و اجتماعي سازمان فروهر(چنبره) در محل کوشک انجام شد، این آیین از ساعت 6 پسين و با همراهی و آوای خوش موبد مهربان فيروزگري و موبدیار پریا ماوندی برگزار شد، در ابتدا موبدیار پریا ماوندی در مورد جشن تیرگان و آیین­گهنبار توضیحاتی را برای باشندگان بیان نمودند، سپس آیین اوستاخوانی آبان­ یشت در محوطه باز و در کنار آب روان درکوشک­ ورجاوند خوانده شد و سپس آیین­ گهنبار در سالن مجاور کوشک برپا شد. دکتر اسفنديار اختیاری، سرهنگ دکتر رستم خسرویانی، هموندان انجمن موبدان با باشندگی خود سازمان را همراهی نمودند، این آیین با خوش­آمدگويي سیاوش بنداریان­ زاده؛ فرنشین سازمان فروهر و پخش لرک، میوه، شیرینی و شربت به باشندگان ادامه یافت و این جشن با گردهم­آيي شاد به پايان رسيد. سپاسگزاری ويژه­ ای داریم از تمامی والاهمتان و خيراندیشان که ما را در برگزاری گهنبار سازمان فروهر یاری دادند.

 

مسوول بوفه: فرزاد تاراپوروالا/ مسوول صدا: بهروز جمشیدیان و گروه تخت­ جمشید(پدرام خرمی و بیژن کشاورزی) با همراهی بهرام یزدانی/ مسوول انتظامات: بهروز ماوندادی./ مسوول برگزاری: کمیسیون دینی و اجتماعی و هموندان سازمان فروهر./

 

همتتان بلند و مزدا اهورا یاریگرتان باد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.