نودمین جشنِ بهارِ زندگی بانو “گوهر بهمردی”

گوهر بهمردی؛ بانوی باهمت، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر زرتشتی که بی­ هیچ مِنت و چشم­ داشتی،

 فرای نیمی از عمرخویش را وقف خدمت به زرتشتیان و هازمان زرتشتی نموده است.

 

مادرم روی مهت روح و روان است مرا          مهر تو قوتِ تن و قوّت جان است مرا

  در دل اندیشه‌ی تو گنج نهانست مرا           یک نگاه تو به از هر دو جهانست مرا

                                                                                                                        «کاسمی»

                           فرا رسیدنِ نودمین بهارِ زندگیتان، شادباش و پُرشگون باد.

 

گوهر بهمردی؛ بانویی که به نام ِ”مادرِ سازمان­ فروهر” نیز او را می­ شناسند؛ به پاس مهر، عشق و دلسوزی مادرانه­اش، همت بی­ پایانش، به پاس نیم سده تلاشِ پیوسته­­، ازخودگذشتگی و خدمتش در سازمان جوانان زرتشتی تهران(فروهر)، به پاسِ باشندگی­­ اش در بسیاری از فعالیت­­ های سازمان فروهر؛ از برگزاری کلاس­ های دینی و هنری سازمان گرفته تا فعالیت­ های اجتماعی و ورزشی و مدیریت چندین ساله باشگاه ورزشی فروهر و… .
تمام بچه ­های دیروز؛ دهه­ های پنجاه و شصت خاطراتی به یاد ماندنی با گوهرخانم دارند؛ پیک­نیک­های تابستانی­ گوهر درکوشک ورجاوند؛ که تمام دلخوشی بچه­ های دیروز بود، گردهمایی­ های شاد در تالارهای سازمان با شامِ ويژه­ی همیشگی، کلاس­ های دینی و هنری سازمان­ فروهر، زمین وصال و بسکتبال و والیبال و بدمینتون و… .

یاد باد، آن روزگاران یاد باد!

بایستی عاشق بود تا حسِ خدمتِ عاشقانه ­ی گوهر را درک نمود، بایستی سخت­ کوش بود و پشتکار داشت تا بلندهمتی ­اش را پذیرفت و آموخت، بایستی در کارِ اجتماعی و گروهی بود تا به بردباری و تحملش هزاران بار آفرین گفت، و صدها باید و نبایدهای دیگر…!

بانو گوهر بهمردی؛ همچون مدیریتش در باشگاه ورزشی فروهر، برای تمام فصول است و استراحت­ وتعطیلی ندارد. همه ورزشکاران باشگاه فروهر او را می شناسند و دوستش دارند، زیرا با هر گروه سنی که می­ نشیند همانندِ خودشان با آنها همنشین، همدل و همزبان می ­شود.

همه می ­دانند که او رییسی است که ریاست نمی ­کند. مدیری است که صفات بایسته­ ی یک رهبر را در خانواده ­ی کوچکِ هازمان زرتشتی، خوب می­ داند. گاهی شاید گفتارش؛ مدیرگونه شود اما همه دوستداران چندین­ ساله گوهر می ­دانند که پشتِ هر سخنش، قلبی مهربان و دلسوز می‌تپد و بهترین­ ها را برای همگان خواستار است و اندیشه، گفتار و کردارش نیک است.

همه می­ دانند او سازمان و باشگاه را همچون فرزندانش، عاشقانه دوست می­ دارد و پَر و بال گرفتن­اشان را آرزومند است و گاهی بی شک همچون دیگر مادران پاک­ سرشتِ ایران­ زمین، برای اقتدارِفرزندان از خواسته­ های­ خویش چشم­ پوشی کرده­ است. همه می­ دانند…!

پانزدهم فروردین­ ماه1392، جشنِ باشکوه نودمینِ سالِ زایش بزرگ‌ بانوی باهمتِ زرتشتی؛ گوهرخانم بهمردی بود که به همت فرزندانش؛ مینا و رستم عزیز برپا شد.

هدف سپاسگزاری بود و لوح سپاسی از سوی سازمان جوانان زرتشتی تهران(فروهر) به بانو گوهر بهمردی پیشکش گردید و وقتی این جشن دیدنی­ تر شد، که میهمانان و باشندگان با تشویق­ های­ پیوسته و تمام نشدنی­ اشان ابراز علاقه و قدرشناسی می­ نمودند.
هرمزديارهرمزدياري، پرويز اهورايي، رستم آباديان و رستم خسروياني سپاس­ نامه­ ای را به نمایندگی از خانواده­ ی ستُرگ سازمان فروهری­ ها به بانو پیشکش نمودند و پیامِ شادباش اسفندیار اختیاری؛ نماینده ایرانیان زرتشتی نیز به ایشان تقدیم شد.

و اما سخن پایانی

همان‌گونه که به ما آموخته‌اند؛ «از حق نباید گذشت»، چه نیکوست آيين « قدرشناسی و سپاسگزاری» از والاهمتان را هم بیاموزیم.

امروز که ما جوانانِ سازمان­ جوانان­ زرتشتی­ تهران(فروهر) و هازمان زرتشتی،  قد کشیدیم و برخی امور را به دست گرفتیم،  به پاس وجود بزرگ زنان و مردانی است که به فرزندانشان اعتماد کردند و اجازه دادند تا آنها هم تجربه نمایند، گاهی اشتباه کنند اما به برکت وجود آنها، زمین نخورند.

 
                                                                           سپاس­نامه

بانوی ارجمند؛ گوهر بهمردی

                                          تاج از فرق فلک برداشتن                      جاودان آن تاج بر سر داشتن
                                       تو را ارزانی که ما را خوش­تراست                 لذت یک لحظه “گوهر” داشتن

چه نیک اندیشید آن که نام­تان را گوهر نهاد. چه کنیم که ناتوانیم از به کارگیری واژه­ها در بیان سرشت گوهریتان. به فرخندگی نودمین بهار زندگی­تان و به پاس دمادم بی­شماری که به نیکی کوشیدید، راستی ورزیدید و در گشایش دشواری­ها گام برداشتید، این ارج­نامه از سوی سازمان جوانان زرتشتی تهران(فروهر) پیشکش شما می­گردد.
                                     زندگی­تان در تندرستی دیرپا و دراز باد تا بیشتر دین بورزید و نیکویی کنید.
                                                                                                                             

                                                                                                                   سازمان جوانان زرتشتی تهران(فروهر)

           

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.