پیام آرامش باد سازمان جوانان زرتشتی تهران، در پی درگذشت روانشاد گوهر بهمردی

 

ایرستنام اروانو یزمیده
بر روان پاک بانو گوهر بهمردی  و  همه درگذشتگان پارسا درود باد.

سازمان فروهر را همه با نام او می‌شناسند. امکان ندارد نام او در دنباله‌‌ی نام سازمان فروهر نیاید.
گوهر بهمردی که همه ایشان را با نام گوهر خانم می‌شناسند و در خاطر دارند، همان کسی که بیش از نیمی از عمرش را برای خدمت به جامعه و به ویژه فعالیت در سازمان جوانان زرتشتی (فروهر) گذراند. از سرپرستیِ کلاس‌های هنری و دینیِ سازمان گرفته تا باشگاه ورزشی وصال، پیک‌نیک‌ها و مسافرت‌هایی که برای مسابقات ترتیب داده می‌شد، همه و همه را اداره می‌کرد.
آن‌گونه که شناسنامه‌ی وی می‌گوید زاده‌ی یکم فروردین‌ماه 1302 خورشیدی در اهرستان یزد و فرزند خدابخش و مروارید گشتاسب است. تا 2 سالگی در زادگاه خویش به سر ‌برد و پس از آن به همراه مادر به تهران آمد و به علت بیماری مادر نزد مادربزرگ و دایی خود به زندگی ادامه داد. دوره‌ی ابتداییِ خویش را در مدرسه‌ی ایرج و دوره‌ی دبیرستان خود را در دبیرستان انوشیروان دادگر گذراند و توانست دیپلم خود را بگیرد.
گوهر خانم در سال 1319 خورشیدی با جمشید دهموبد ازدواج کرد که نتیجه‌ی این ازدواج دو فرزند به نام‌های رستم و مینا است.
در سال 1335 خورشیدی همسر خود را از دست داد و یک ماه پس از این پیشامد ناگوار در بانک ملت (بانک تهران سابق) مشغول به کار شد. سرانجام با 25 سال پیشینه‌ی کاری در سال 1360 خورشیدی با سمت معاون شعبه‌ی چهارراه استانبول بازنشسته شد.
گوهر بهمردی عضو تیم والیبال دبیرستان انوشیروان بود و همچنین در برگزاری کلاس‌ها و اردوهای ورزش والیبال در دبیرستان انوشیروان دادگر با مربی آن زمان خانم پارینه همکاری می‌کرد و به ورزش علاقه‌ی بسیاری داشت. در سال 1349 خورشیدی به مدت 3 سال در شورای داوری و خانه‌ی اصناف منطقه هفت تهران به همراه روانشادان رستم زرتشتی، هرمزدیار هرمزدیاری و جهانگیر پیرغیبی مشغول به کار شد. همزمان با گشایش سازمان زنان زرتشتی در سال 1329 خورشیدی، گوهر خانم به این سازمان پیوست و در کلاس‌های خیاطی، آشپزی، آداب معاشرت و ورزش شرکت کرد. پس از آن‌ که سازمان فروهر به ساختمان فعلی (خیابان ویلا) نقل مکان کرد، فرزندانش را به کلاس‌های این سازمان می‌برد و در این میان بود که به سفارش روانشاد جهانگیر پیرغیبی در پیک‌نیک‌ها و مراسم سازمان شرکت می‌کرد. جرقه‌های نخستین فعالیت‌ها و همکاری‌های وی با سازمان در اینجا زده شد.

سرپرستی تیم بسکتبال سازمان فروهر را حدودا در سال 1352 خورشیدی به عهده گرفت و پس از انقلاب که باشگاه وصال رسمیت یافت و در یک مکان جداگانه آغاز به فعالیت کرد، مسوولیت باشگاه فروهر و کلاس‌های هنری سازمان را عهده‌دار شد. به جز بسکتبال، سرپرستی همه‌ی تیم‌های ورزشی سازمان فروهر مانند والیبال، کاراته، کنگفو، ژیمناستیک، بدنسازی، صخره‌نوردی و تیراندازی نیز بر دوش گوهرخانم بود. وی به مدت 20 سال در برگزاری کلاس‌های هنری سازمان فروهر با مربیان آن زمان همکاری کرد و در برپایی آن کلاس‌ها بسیار کوشید ولی با زیاد شدن فعالیت‌های باشگاه به شکل تمام وقت در باشگاه فروهر به کار خود ادامه داد. سرانجام پس از 60 سال فعالیت اجتماعی به علت ناتوانی و کهولت سن ادامه راه را به دیگر جوانان زرتشتی سپرد.

گوهر خانم همیشه و در همه حال این سخن را بر لب داشت که سازمان فروهر خانه‌ی دوم وی بوده است؛ همان‌گونه که جوانان و هموندان این سازمان نیز وی را مادر خود می‌دانسته‌اند. وی دوستدار ورزش، جنب‌وجوش و تحرک بود و تا واپسین لحظه‌های عمر خویش دست از فعالیت نکشید. در پایان با اندوه فراوان به اطلاع می رساند آن روانشاد در روز آدینه مورخه 1399/06/14 خورشیدی چشم از جهان فروبست و اعضای سازمان جوانان زرتشتی ضمن قدردانی از زحمات بی دریغ ایشان، برای خانواده و آشنایان آن بهشتی روان آرزوی صبر کرده و مراتب همدردی را بدینوسیله اعلام می نماید.

روانشان شاد و یادشان گرامی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.