برپايي جشن سده سال 1400 خورشيدي با هم بهره‎ شدن از آتش كهن آتشكده تهران

يك‌شنبه 10 بهمن‌ماه 1400 برابر با مهر ایزد و بهمن ماه، سازمان جوانان زرتشتي تهران( فروهـر) با همياري كانون دانشجويان زرتشتي، انجمن موبدان تهران و انجمن زرتشتيان تهران، جشن سده؛ جشن ملي ايرانيان را با هم بهره‎شدن از آتشِ كهنِ آتشكده تهران براي برافروختن آتش جشن سده، در تالار خسروي و به صورت مجازي، برگزار نمود.
پسين دوشنبه 4 بهمن‎ماه 1400، پس از رايزني‎هاي بسيار و با كسب مجوز نهايي از هموندان انجمن زرتشتيان تهران براي برپايي آتش جشن سده در جوار آتشكده تهران، مسئولين برگزاري به سرعت نسبت به اخذ مجوز برگزاري به صورت مجازي و محدود از مراجع ذيصلاح اقدام نمودند و با توجه به زمان بسيار كوتاه تا برگزاري، برنامه ريزي‎ها و هماهنگي‎هاي لازم به سرعت انجام و صورت پذيرفت.
اما اين بار نيز به همت هموندان سازمان جوانان زرتشتي تهران و كانون دانشجويان زرتشتي، و کمک‌های مادی و معنوی انجمن زرتشتيان تهران و انجمن موبدان تهران و با همیاری مسئولان و سرپرستان كوشك ‎ورجاوند، جشنگاه خسروي و آدريان تهران و ديگر بلند همتان هازمان زرتشتي، توانستيم جشن سده سال 3759 زرتشتي را در جوار آتشكده تهران، و به گونه مجازي، برپا نماييم.
برنامه های جشن سده سال 1400 خورشيدي، در فضاي باز و محوطه تالار خسروي و آدريان تهران و با همراهی و همكاري این عزیزان برگزار گردید:

سخنگو و مجریان جشن سده تهران: با اجرا و هنرنمايي موبديار پریا ماوندی و شينا سرداري؛ نوشتار و تنظيم متن براي اجرا: موبديار پريا ماوندي./
گروه نیایش: با اجرا و آواي‎خوش پریسا رایومند و شایان رستمی./
سخنرانان: دكتر اسفندیار اختیاری؛ نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شوراي اسلامي./ پیام شادباش دکتر افشين نميرانيان؛ فرنشين انجمن زرتشتيان تهران./ موبد پدرام سروش‎پور؛ به نمايندگي از سوي انجمن موبدان تهران./ دكتر علي شهيدي؛ دانشيار و عضو هيئت‎علمي گروه فرهنگ و زبان‎هاي باستاني و ايران‎شناسي دانشگاه تهران./ شهاب فرهاديان؛ دبير كانون دانشجويان زرتشتي./ فريدون بهراميان فرشيد؛ فرنشین سازمان جوانان زرتشتی تهران.
هنرنمايي گروه نقالي و شاهنامه‎خواني زرتشتيان ايران؛ به استادي و سرپرستي موبديار پریا ماوندی؛ و با باشندگي و هنرنمايي فرین یگانگی، رونیکا سرداری، آترین مذکوری، ویستا بلندی و آرتمیس باستانی. تدوين: نيما خادمي و شينا سرداري.
نماهنگ پيشينه برگزاري جشن سده تهران؛ آرشيو عكس از تارنماهاي امرداد و برساد، تدوين: شهاب فرهاديان.
نماهنگ زبان دري زرتشتي به فرخندگي جشن سده؛ با اجراي روژان كاوياني و آرتميس كاوياني، پارسا و پانته‎آ كشاورزيان و به همت كارگروه گسترش زبان دري سازمان‎فروهـر و با همياري كارگروه ديني زرتشتيان.
نماهنگ نقاشي و عكس جشن سده نونهالان و نوجوانان زرتشتي؛ با باشندگي بيش از 50 نونهال و نوجوان زرتشتي از سراسر گيتي و با همياري هموندان سازمان‎فروهر. تدوين: شهريار اشتري.
هنرنمايي گروه موسیقی سنتی نغمه مهر: به سرپرستي بهنام جاويد؛ نوارنده كمانچه و آواز: علي نمازي. تدوين: شهريار اشتري.
گروه موبدان و موبدياران آتش‎افروز: موبدیار پريا ماوندي، موبد كوروش بلندي، موبد مهراب وحيدي و موبديار سرور تاراپوروالا.
گروه آتش‎افروزان و دف‎نوازان: نگار بزرگ‎چمي، ويستا رايومند، هورشيد نيكفام، كيارش مندگاري، نيكان شهرياري و زرتشت پوروشسب؛ با همياري دف‎نوازان: يسنا بهمردي و شينا سرداري، و با همنوازي سورنا و دهل.
مسوول هماهنگي تالار خسروي: رستم خرمدين.
مسوول طراحي و چيدمان هيزم آتش‎افروزي: خداداد جمشیدیان.
مسوولين صدابرداری تالار خسروي و محوطه آتش‌افروزی: پدرام خرمي و سياوش كاوياني.
مسوولین فیلم‎برداری از آتشكده و آيين آتش‎افروزي: سام خسروپور، نيما خادمي، شهرزاد نميرانيان، فريماه فروغي و هوتن گشتاسبي.
مسوولين فيلم‎برداري برنامه‎هاي تالار خسروي: نيما خادمي، خشايار فرخاني، سپهر خسروياني.
مسوولين تدوين و پخش زنده سده تهران در اينستاگرام رسانه ه‎اي زرتشتي امرداد و برساد: جاويد نريمان و شهاب فرهاديان.
مسوول تدوين نهايي نماهنگ جشن سده: نيما خادمي.
مسوول هماهنگي و كابل‎كشي اينترنت از دبيرستان ماندگار فيروزبهرام: اردشير كاوياني و پدرام باستاني.
مسوول هماهنگي آتشكده تهران: داريوش موبد.
مسوول تداركات: منوچهر فرودي.
مسوولين عكاسي پشت صحنه: آتريا زره‎پوش و آنيتا انوشه.
طراحي پوستر و بنر: مهرداد گبل.
مدير اجرايي، هماهنگی و مشاور: دادبه اورنگی.
برنامه‎ريز و كارگردان: رامبد قندي پارسي.

دستان شما والاهمتان را به گرمي مي‎فشاريم و سپاسمند و قدردان زحمات شما عزيزان هستيم. همتتان افزون و سپاس.

سپاسگزاری ویژه‌ای داریم از بوذرجمهر پرخيده، دكتر كامبيز ميزانيان، دكتر افشين نميرانيان، فرشاد فرهي ‎فر، ميترا نميرانيان، شاه ‎بهرام سيروسي، فرشوشتر ماوندادي، مراد ملك‎پور، بهرام خدادادي، فريبرز تهمتن، رامین غنیمت، رشيد شهرت، بابك سلامتي، گوهر برومندي، مهربان افسركشميري، همايون مهرزاد، فرشيد نيكفام، بهنام شيد، موبديار راشين جهانگيري، پوروچيستا رستمي، فروزان فارسي، فريبا جوانمردي، فرنوش دليري، پرنيان غيبي، پريوش رشيدي، پرسنل تالار خسروي، دبيرخانه سازمان فروهـر و انجمن زرتشتيان تهران.

درود و سپاس ما بر انجمن زرتشتيان تهران، كانون دانشجويان زرتشتي، انجمن موبدان تهران و سازمان فروهـر، دبيرستان ماندگار فيروزبهرام، تارنماهاي خبری زرتشتيان به ويژه برساد و امرداد، خبرنگاران، تمامي نيک‌انديشان و خيرانديشان، و نهادهای زرتشتی که در بر پایی این جشن ملی و میهنی، سازمان جوانان زرتشتي تهران را یاری‌رسان بودند.

امید است کسی فراموش نشده باشد، اگر اینچنین است بر ما می‌بخشید. هدف؛ قدرنهادن به زحمات کشیده شده بود و دیگر هیچ.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.