گزارشی از برگزاری نشست های آموزشی خانواده های دانش آموزان زرتشتی

پس از جلساتی که با هماهنگی نماينده كميسيون ديني سازمان فروهر با انجمن خیریه درمانی صورت گرفت، مقرر شد در جهت پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي  کلاسهای مشاوره برای دانش آموزان کلاسهای دینی سازمان فروهر در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه تمامی رفتارهای فرزندان ما برگرفته از آزردگی هایی است که  در محیط خانواده و جامعه دچار آن شده اند. تصمیم بر آن شد تا از خانواده ها آغاز شود که آنها بتوانند با آموزش هایی پذیرای گرم نیازهای برون ریزی احساسی فرزندان باشند.
این نشستها همزمان با کلاسهای دینی در سالن سازمان فروهر توسط سرکار خانم نسرین مرادیان، عضو هیئت مدیره ی انجمن خیریه درمانی و کارشناس ارشد روانشناسی با بيست و پنج خانوده آغاز گشت که در آنها چگونگی برون ریزی آزردگی های احساسی که میتواند به سلامت روانی انسانها کمک کند، آموزش داده شد. این نشستها به صورت پرسش و پاسخ و ارائه ی روشهای عملکردی ساده برگزار گردید. سپس از فرزندان همين خانواده دعوت شد که به همراه والدین خود در  نشست اخير شرکت کنند تا با آموزش روشهای لازم برون ریزی احساسات قادر به انجام روش مشاوره از راه ارزیابی مجدد در کنار خانواده باشند.
 یکی از روشهای خود یاریگر جهت کاهش تنیدگی و افزایش سلامت روانی افراد مشاوره از راه ارزیابی مجدد می باشد. اين عملكرد به انسانها كمك ميكند كه شادابي خود را بازيابند. مهم نيست كه چه مدت طولاني آنها آزردگي را با خود به همراه داشته اند، با اين عملكردها مانند يك نوزاد صاحب هوش فراوان و شادابی خواهند شد. پژوهش در زمینه الگوهای خودیاریگری، به دلیل اینکه توسط هر کسی قابل استفاده و در دسترس افراد هستند، میتوانند به تعداد زیادی از انسانها کمک کنند. دستيابي به هدفهاي نزديك و پيشرفت به سوي هدفهاي دور باعث اعتماد می شود. 
این دوره ها به صورت مستمر در سازمان فروهر همراه با برگزاری کلاسهای دینی اجرا می شود.  امید است که بتوانیم با ادامه این نشستها و حضور پرشور شما عزیزان گامی در جهت ارتقای جامعه زرتشتی و پیشرفت و موفقیت فرزندانمان بدور از هر گونه آسيب اجتماعي برداریم

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.