بزرگداشت پیر و پیشکسوت سازمان فروهر برگزار شد

آیین بزرگداشت روانشاد هرمزدياري كه سه‌شنبه ٢٨ امردادماه در تالار خسروی و به همت سازمان فروهر برگزار شد.

سياوش بنداريان‌زاده؛ فرنشين سازمان جوانان زرتشتي تهران در بخشي از اين آيين گفت كه اين برنامه كم‌ترين كار براي سپاس‌گزاري بوده كه به همت و هماهنگی هموندان و کمیسیون های سازمان فروهر انجام شده‌است.
سعيد تقوي؛ مسوول امور ايرانيان غيرمسلمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نزديك‌به هيجده سال است كه با هرمزدياري آشنايي داشته‌است و وي براي كسب پروانه چاپ كتاب و برگزاري مراسم‌هاي فرهنگي، ورزشي و ديني تلاش بسيار مي‌كرد. وی به بيان خاطرات خود با شادروان هرمزدياري پرداخت و انتشارات و سازمان فروهـر را سازماني خوش‌نام در ميان اقليت‌هاي ديني دانست.
اسفنديار اختياري نماينده ایرانیان زرتشتيان در مجلس شورای اسلامی گفت: «سخت‌ترين كار انجام دادن فعاليت‌هاي فرهنگي و ادامه دادن آن براي طولانی مدت است». اختياري، از سختي چاپ كتاب و نشريه گفت و كار فرهنگي را بسیار بااهمیت و قابل تقدیر دانست.

اختیاری افزود: «علي يونسي؛ دستيار ويژه‌ي رييس‌جمهوري در امور اقليت‌ها و سعيد زارع؛ مشاور رييس‌جمهوري هم برای این بزرگداشت دعوت شده‌بودند ولي شوربختانه نتوانستند تشریف بیارند و آرامش روان برای آن روانشاد خواستار شدند».

رستم خسروياني، فرنشين انجمن زرتشتيان تهران به بيان ويژگي‌هاي اخلاقي هرمزدياري و همکاری ایشان در بنياد گيو و هيات امناي موقوفه رستم گيو پرداخت.

اردشير خورشيديان به نمايندگي از خانواده‌ي هرمزدياري گفت: «هرمزدياري يك زرتشتي كامل بود كه انساني فكر مي‌كرد، ملي كار مي‌كرد و زرتشتي زندگي مي‌كرد و حتا به غيرزرتشتيان و غير ايرانيان هم كمك مي‌كرد».
پرويز اهورايي؛ سرپرست باشگاه ورزشی فروهر به بیان برخي از فعاليت‌هاي هرمزدياري در زمان هموندي در سازمان فروهر پرداخت: «امتياز موسسه‌ي فرهنگي انتشاراتي فروهر، امتياز چاپ ماهنامه‌ي فروهر با مدير مسوولي خود آن شادروان كه بدون هیچ وقفه تاكنون به چاپ رسيده است، از ديگر فعاليت‌هاي آن شادروان بود.»
موبد پدرام سروش‌پور هازمان زرتشتي را كهن برشمرد كه دوره‌هاي پر فراز و نشيبي را گذرانده‌است. او افزود در هر زمان افرادي پايه‌هاي ستون هازمان زرتشتي بوده‌اند كه هرمزدياري از جمله اين افراد بود.
نماهنگي(:كليپي) درباره‌ي زندگي روانشاد هرمزدياري براي باشندگان در دو قسمت پخش شد كه توسط هموندان  سازمان فروهر آماده شده‌بود.

سخنگو و مجری گری این برنامه به عهده موبدیار راشين جهانگيري بود که سروده‌اي از عرفان نظرآهاري و علي ربيع زاده را براي باشندگان خواند.
همكاران و دوست‌داران شادروان هرمزدياري در پايان خاطرات خود را درباره‌ي آن روانشاد بازگو نمودند. 
مراسم بزرگداشت هرمزديار هرمزدياري در ساعت ١٩ با سرود ملی ایران و خواندن فرازهايي از گاتها توسط فرناز گشتاسبی و شایان رستمی آغاز شد و در ٢١ با سرود ای ایران پايان يافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.